Założenie sklepu internetowego, marzenie wielu przedsiębiorców
Jest rok 2024, Państwa firma potrzebuje strony internetowej. Może to być strona prezentacyjna z Państwa produktami i usługami lub kompletny sklep internetowy, w którym klienci mogą kupować i płacić online.
To, jak rozbudowana powinna być całość, zależy głównie od Państwa czasu i tego, jak dużych obrotów spodziewają się Państwo ze sprzedaży online. Na tej stronie opisujemy, co należy zrobić, aby założyć sklep internetowy. Jest to przewodnik dla początkujących, który pozwoli Państwu rozpocząć działalność w świecie e-commerce.
Korzyści z posiadania własnego sklepu internetowego
Posiadanie własnego sklepu internetowego ma wiele zalet. Być może najważniejszą zaletą jest to, że Państwa firma zostanie znaleziona w Google, Bing, DuckDuckGo itp.
- Własne miejsce w sieci (niezależne od kaprysów Amazon lub Ebay)
- Własne miejsce w sieci (niezależne od kaprysów Amazon lub Ebay)
- Państwa firma zostanie znaleziona w sieci przez potencjalnych klientów
- Profesjonalny wygląd
- Zawsze otwarty; nie muszą Państwo wstawać z łóżka, aby dokonać sprzedaży
Ile kosztuje założenie sklepu internetowego?
W Internecie istnieje duży wybór oprogramowań i platform e-commerce. Każda z nich ma swoje zalety i wady. Niektóre są tanie, inne nie mają odwagi nawet wspomnieć o swojej cenie na stronie internetowej i zasłaniają się hasłem "poproś o wycenę".
Sklep internetowy wykonany na zamówienie może być interesujący, jeżeli sklep internetowy musi spełniać bardzo specyficzne potrzeby i jeżeli dysponuje się dużym budżetem. Nie należy oczekiwać, że zlecenie wykonania sklepu internetowego zaoszczędzi Państwu dużo czasu: nadal będą Państwo musieli samodzielnie koordynować i dostarczać teksty i zdjęcia produktów.
Proszę zapytać o kilka ofert i zadać krytyczne pytania. Proszę sprawdzić, czy agencja internetowa jest rzeczywiście zainteresowana i myśli o Państwa działalności. Sprawdź ich referencje.
Stworzyć własny sklep internetowy
Oczywiście mogą Państwo sami zacząć korzystać z platform technicznych, takich jak Magento lub WordPress. Ale wielu przedsiębiorców nie ma czasu, aby wszystko rozgryźć. Jestem zaskoczona, że znalazł Pan czas, aby doczytać aż do tego miejsca, dziękuję za to!
Inna opcja: platformy sklepów internetowych. Ich zaletą jest to, że zdejmują z Państwa trudną pracę i zapewniają przyjazne dla użytkownika oprogramowanie do zarządzania sklepem. Za korzystanie z aplikacji płacą Państwo miesięcznie.
Niektóre platformy pobierają opłatę od sprzedaży lub transakcji. Jest to dodatkowy koszt procentowy za każde zamówienie w Państwa sklepie internetowym. Można powiedzieć, że jest to podatek od Państwa sprzedaży. Proszę z góry obliczyć, jakie będą koszty w przyszłości. Na początku może to być interesujące, ale szybko stanie się kosztownym żartem, gdy zaczną Państwo osiągać większą sprzedaż.
Wady? Wiele z tych platform oferuje strony internetowe, które wyglądają dobrze, ale są niskiej jakości pod względem technicznym. Strona internetowa powinna szybko się ładować, być przyjazna dla użytkownika i urządzeń mobilnych, a także łatwa do znalezienia w wyszukiwarkach. W przypadku wielu dostawców to ostatnie nie ma miejsca. A to, że na pudełku jest napisane "przyjazny dla wyszukiwarek", nie oznacza, że taki jest.
Wybór dobrej nazwy domeny
Ważny krok. Nazwa domeny musi:
- Być łatwa do wpisania
- Być jak najkrótsza
- Przeważnie zawierać tylko litery
- Dobrze brzmią i są łatwe do zapamiętania
Znalezienie dobrej nazwy domeny może być wyzwaniem. Wiele nazw domen jest już zajętych przez porywaczy nazw domen. Rejestrują oni tysiące nazw domen, mając nadzieję na sprzedaż niektórych z nich po niebotycznych cenach. Oczywiście pod pretekstem: Zachowałem tę nazwę domeny specjalnie dla Pana. Jak miło z ich strony! Rejestry nazw domen rejestry nazw domen chętnie w tym uczestniczą. W końcu zarabiają całkiem niezły grosz na rocznych opłatach za te wszystkie zajęte nazwy domen. To, że na tych nazwach domen nie są hostowane żadne wysokiej jakości strony internetowe, nie stanowi dla nich problemu.
Wskazówka: Proszę przeprowadzić burzę mózgów na temat nazwy domeny i zrobić listę potencjalnych dobrych nazw. Gdy znajdą Państwo dobrą nazwę domeny, która jest jeszcze dostępna, należy ją natychmiast zarejestrować. Niektóre strony internetowe zapisują wypróbowane nazwy domen i same je rejestrują. Internet jest pełen porywaczy!
Czy sprzedają Państwo konkretnie w jednym kraju? W takim razie rozszerzenie krajowe (.pl) jest lepszym wyborem dla optymalizacji w wyszukiwarkach i dla klientów.
Jak wygląda sprawa przyjmowania płatności?
Witamy w świecie płatności online. To dżungla zasad, ograniczeń i ukrytych opłat. Na szczęście, dzięki odpowiednim stronom, można wyjść z niego bez szwanku. Metody płatności można z grubsza podzielić na cztery grupy:
- Lokalne metody płatności (przelew bankowy, Bancontact, iDeal, Sofort)
- Karty kredytowe (Mastercard, Visa)
- Portfele internetowe (PayPal)
- Karty kredytowe (Mastercard, Visa)
- Bitcoin
Zalecamy oferowanie lokalnych metod płatności za pośrednictwem dostawcy usług płatniczych, takiego jak Mollie. Płatności przelewem bankowym najlepiej jest dokonywać bezpośrednio na konto IBAN. Można to zrobić również za pośrednictwem dostawcy usług płatniczych, ale pobiera on prowizję za obsługę płatności. I jest to dodatkowy krok pośredni.
Z portfeli internetowych najbardziej znany jest PayPal, ale ma wątpliwą reputację. Zapewnia on dodatkową metodę płatności, ale również wiele zagrożeń. Na przykład, ryzyko oszustwa jest dość wysokie (konsumenci mogą wycofać płatność, nawet jeśli wszystko poszło dobrze), a PayPal ma zły zwyczaj blokowania kont w sposób losowy. Jeżeli aktywują Państwo tę metodę płatności, zalecamy regularne przelewanie salda z konta PayPal na Państwa konto bankowe.
W ostatnich latach coraz większą popularnością cieszą się płatności za pomocą Bitcoin i Lightning. Dzięki nim płatność przechodzi bezpośrednio od kupującego do sprzedającego. Zaletą jest to, że nie ma już dostawcy usług płatniczych jako pośrednika. Nie ma więc możliwości, aby Państwa pieniądze zostały zamrożone, pominięte lub utknęły w martwym punkcie. Nie ma też transakcji odrzuconych.
Wymogi prawne dla sklepu internetowego
A teraz nudna część. Na szczęście można się jej łatwo pozbyć. Potrzebne są Państwu ogólne warunki handlowe i polityka prywatności. Dla obu można znaleźć darmowe szablony ogólnych warunków.
Powiadomienie o plikach cookie nie jest konieczne w większości sytuacji. Domyślnie ustawione są tylko funkcjonalne pliki cookie. Jeżeli umieszczają Państwo ciasteczka marketingowe, wówczas powiadomienie o ciasteczkach jest obowiązkowe. Które, nawiasem mówiąc, można umieścić za pomocą kilku kliknięć. Ale przecież nie planował Pan zaglądać swoim gościom przez ramię, prawda?
Zoptymalizuj swój sklep internetowy pod kątem wyszukiwarek
Optymalizacja sklepu internetowego pod kątem SEO (Search Engine Optimization) to przede wszystkim proces dostarczania dobrych treści. Na poziomie technicznym strony internetowe są optymalizowane pod kątem dobrego indeksowania. Ale oczywiście na stronie musi być coś ciekawego do znalezienia, zanim wyszukiwarki ją wyszczególnią.
- Upewnić się, że mają Państwo odpowiednie tytuły z zawartymi w nich słowami kluczowymi
- Pisz sensowne opisy META
- Staraj się zdobyć linki przychodzące
- Unikaj kopiowania tekstów i spamowania
Konkretnie rzecz ujmując, strony internetowe z użytecznymi informacjami mają lepszą pozycję w rankingu. W przypadku sklepu internetowego można to dobrze wykorzystać, dodając obszerne opisy produktów i blog z regularnie aktualizowanymi informacjami. Oprogramowanie sklepu internetowego pozwala wprowadzić wszystko w sposób przyjazny dla użytkownika.
Wielojęzyczny sklep internetowy dla międzynarodowej publiczności
Jeżeli mimo wszystko tworzą Państwo sklep internetowy lub stronę internetową, dlaczego nie dodać wielu języków? W ten sposób trafią Państwo do znacznie większej grupy odbiorców. Stworzenie wielojęzycznego sklepu internetowego nie jest takie trudne, ale wymaga nieco więcej pracy, aby wszystko przetłumaczyć.
Założenie sklepu internetowego za darmo
Czy w dzisiejszych czasach można jeszcze założyć bezpłatny sklep internetowy? W końcu darmowe nie istnieje: zawsze ktoś musi zapłacić za prąd, serwery, konserwację i pomoc techniczną. Bez wątpienia są jeszcze platformy, które na to pozwalają w zamian za upiorną, przeładowaną reklamami stronę internetową.
My sami przez 10 lat oferowaliśmy na naszej platformie darmowe sklepy internetowe. Była to bardzo popularna formuła, ale jakość wielu sklepów internetowych pozostawiała wiele do życzenia. Darmowe sklepy internetowe były niestety często wykorzystywane do oszustw. Wolimy wnieść wkład społeczny w postaci wysokiej jakości sklepów internetowych. Jest to również etyczne wobec konsumentów (klientów naszych klientów).
Stąd decyzja o oferowaniu tylko ograniczonej czasowo bezpłatnej wersji próbnej. A przychody z reklam i trackery? W ogóle tego nie robimy! Jest już wystarczająco dużo irytujących reklam i naruszeń naszej prywatności. Zabierając je, tworzymy lepszy Internet.
Wniosek
Czy myślą Państwo o założeniu sklepu internetowego, ale są zaskoczeni tym wszystkim, co się z tym wiąże? Jednym z błędów, który często się popełnia, jest chęć, aby wszystko było idealne od samego początku. Najlepiej jest po prostu zacząć. Można to zrobić nawet na prostej stronie internetowej. Później wszystko można rozbudować, poprawić i dopracować.
Kiedy jest najlepszy czas na założenie sklepu internetowego? Zawsze i nigdy. Czekanie na dobry moment nie ma sensu. My sami zaczynaliśmy w środku kryzysu finansowego w 2008 roku i przetrwaliśmy!
- Wstęp
- Zarządzanie produktem
- Konfiguracja sklepu internetowego
- Ustawienia konta i sklepu
- Metody płatności i dostawcy usług płatniczych
- Faktury i warunki sprzedaży
- Ustawianie kosztów wysyłki
- Rabaty i dopłaty
- Rejestracja i transfer nazw domen
- Sklep wielojęzyczny
- Podłączanie do platform zewnętrznych
- Spersonalizowane adresy internetowe
- Zarządzanie wieloma sklepami internetowymi (Multishop)
- Automatyczne e-maile do klientów
- Projektowanie pięknej szaty graficznej
- Zarządzanie zamówieniami
- Marketing
- Moduły
- Kopie zapasowe i eksport danych
- Poczta elektroniczna i internetowa
- Konta administratorów
- Wysoka jakość zdjęć
- Uwierzytelnianie dwuskładnikowe
- Etykiety
- Meta tagi - weryfikacja strony internetowej
- Czat na żywo
- Pokaz slajdów
- Analiza odwiedzin - Google Analytics
- Filtry
- Punkt sprzedaży (POS)
- Pola formularzy
- Produkty cyfrowe lub wirtualne
- System rezerwacji Symcalia
- Księga gości
- Kontakt z działem pomocy technicznej