Marketing

Zwiększyć textZmniejszyć tekst

MarketingCzęścią prowadzenia firmy jest marketing. Państwa klienci muszą znaleźć Państwa stronę internetową, aby dokonać sprzedaży. Ta strona i kolejne strony opisują, jak przyciągnąć odwiedzających i przekształcić ich w klientów. Na początku będą mieli Państwo niewiele zamówień, później zadowoleni klienci zapewnią stabilny dochód.

Gotowi na klientów

Klienci

Proszę upewnić się, że katalog produktów jest kompletny, atrakcyjny projekt strony internetowej, a strony internetowe są wypełnione niezbędnymi informacjami.

Odwiedzający
Odwiedzający to potencjalny klient, który odwiedza Państwa witrynę i ogląda Państwa produkty.
Klienci
Odwiedzający stają się klientami, gdy zamawiają produkty w Państwa sklepie internetowym.
Konwersje
Konwersja to przekształcenie odwiedzającego w klienta. Współczynnik konwersji to procent odwiedzających przekształconych w klientów.

Statystyki odwiedzających i analizę konwersji można znaleźć w Dashboard > Analiza odwiedzających.


Easy Analytics Graph

Easy Analytics Chart

Wykres liniowy Easy Analytics

Wykres konwersji Easy Analytics
Easy Analytics, aplikacja do analizy odwiedzających EasyWebshop.

Proszę pamiętać, że analiza odwiedzin nie jest całkowicie dokładna, ale da ci dobry obraz twoich postępów. Jeśli Państwa witryna zostanie pokazana podczas prezentacji dla 200 osób, zobaczą Państwo tylko jedną wizytę komputera uzyskującego dostęp do Państwa witryny. I odwrotnie, niektóre osoby będą liczone wielokrotnie, jeśli odwiedzą Państwa witrynę za pomocą wielu urządzeń lub VPN. Odfiltrowujemy większość botów spamowych, ale niektóre z nich zachowują się bardzo ludzko i nie da się ich odróżnić. Państwa witryna jest dostępna globalnie i dla wszystkich: nigdy nie blokujemy odwiedzających z określonych obszarów geograficznych, ponieważ mogłoby to oznaczać, że zablokowalibyśmy również użytkowników VPN.

Ważne jest, aby zainwestowali Państwo wystarczająco dużo czasu w promocję swojego sklepu internetowego. Poniższe wskazówki i strony pomogą Państwu na tej drodze.

Wskazówki i porady dotyczące marketingu Państwa sklepu internetowego

Dobra nazwa domeny
Proszę wybrać łatwą do wpisania i łatwą do zapamiętania nazwę domeny Proszę unikać używania znaków specjalnych i cyfr, jeśli nie są one częścią nazwy Państwa firmy. Proszę zachować jak najkrótszą nazwę domeny, co może być trudne ze względu na domain squatterów. Mogą Państwo połączyć wiele nazw domen ze swoją witryną.
Przyciągnięcie odwiedzających
Przede wszystkim potrzebują Państwo odwiedzających. To nie dlatego, że mają Państwo stronę internetową, odwiedzający przyjdą naturalnie. Proszę zarejestrować swoją witrynę na internetowych stronach startowych, poprosić przyjaciół, partnerów biznesowych i innych przedsiębiorców o umieszczenie linku do swojej witryny i być obecnym na forach internetowych i portalach społecznościowych. Więcej wysokiej jakości linków do Państwa strony oznacza lepszą pozycję w wyszukiwarkach takich jak Google i Bing. To z kolei zapewni dodatkowych - darmowych - odwiedzających.
Reklama skierowana do właściwej grupy docelowej
Jeśli reklamują się Państwo online lub offline, zawsze należy upewnić się, że reklamy docierają do właściwej grupy docelowej. Proszę segmentować reklamy według zainteresowań, typu klienta, geograficznie, według grupy wiekowej i/lub płci.
Tworzenie wizytówek
Proszę umieścić nazwę domeny na wizytówkach, broszurach, froncie sklepu, samochodzie firmowym i innych materiałach promocyjnych. Mogą Państwo generować kod QR z adresu URL, jeśli chcą Państwo umieścić głęboki link do długiego adresu internetowego.
Profesjonalny układ
Dzięki EasyWebshop mogą Państwo samodzielnie dostosować układ swojej witryny. Mogą Państwo uczynić swoją witrynę tak piękną (lub tak brzydką), jak tylko zechcą. Proszę upewnić się, że mają Państwo profesjonalnie wyglądającą witrynę, która buduje zaufanie. Proszę zachować spójność czcionek i kolorów, unikać ruchliwych i rozmytych teł. Państwa logo powinno być widoczne w górnej części strony. Proszę unikać błędów ortograficznych, wielkich liter, braku interpunkcji lub wielu wykrzykników jeden po drugim.
Wszystkie informacje dostępne
Jakie są opcje płatności? Kiedy moje produkty zostaną dostarczone? Jakie są warunki? Jakie są godziny otwarcia sklepu stacjonarnego? Państwa odwiedzający powinni być w stanie znaleźć te informacje na stronie internetowej.
Łatwe płatności
Państwa sklep internetowy jest zoptymalizowany pod kątem bezproblemowej realizacji transakcji w celu zapewnienia maksymalnej konwersji. Proszę tak trzymać: każda dodatkowa funkcja, którą Państwo dodadzą, utrudni klientom składanie zamówień.
Oferowanie dobrych produktów w odpowiedniej cenie
Proszę przeprowadzić badanie rynku. Proszę upewnić się, że Państwa produkty lub usługi są wartościowe i porównać ceny w Państwa branży. Państwa odwiedzający również to zrobią i naturalnie kupią produkt za najniższą cenę. Czy Państwa produkty są droższe? Proszę poinformować odwiedzających dlaczego. Większa jakość, lepsza obsługa?
Oferują Państwo doskonałą obsługę klienta
Państwa klienci powinni mieć łatwy sposób na skontaktowanie się z Państwem i uzyskanie odpowiedzi, których potrzebują. Państwa sklep internetowy posiada wbudowany formularz kontaktowy z ochroną antyspamową. Proszę nie publikować swojego adresu e-mail na swojej stronie internetowej: po pewnym czasie otrzymają Państwo wiele spamu i wiadomości phishingowych.
Proszę utrzymywać niskie koszty wysyłki
Gdy odwiedzający dodadzą produkty do koszyka, oczywiście chcą Państwo, aby sfinalizowali zamówienie. Proszę unikać przykrych niespodzianek, takich jak wysokie koszty wysyłki, dopłaty lub dodatkowe opłaty manipulacyjne. Z tych powodów odwiedzający będą rezygnować z zamówienia. Proszę rozważyć zaoferowanie darmowej wysyłki od określonej kwoty zamówienia.
Zapewnienie wielu metod płatności
Państwa klienci powinni mieć do wyboru co najmniej 4 różne metody płatności Im więcej, tym lepiej. Koszyk w Państwa sklepie internetowym zawiera szacunkowe koszty wysyłki i listę dostępnych metod płatności, zanim klient będzie musiał wprowadzić jakiekolwiek dane.
Oferowanie rabatów
Zniżka na drugie zamówienie, produkt upominkowy, zniżki ilościowe i darmowa wysyłka od określonej kwoty zakupu stanowią dodatkową zachętę do złożenia zamówienia.
Pozyskiwanie stałych klientów
Przyciąganie nowych klientów kosztuje. Znacznie taniej jest skłonić obecnych klientów do ponownych zakupów. Proszę udostępnić listy życzeń i newsletter z promocjami dla trwałej relacji z klientem. I oczywiście proszę dążyć do doskonałej obsługi, aby Państwa klienci wracali, pozostawiali pozytywne recenzje i przekazywali je pocztą pantoflową.
Cierpliwość
Proszę myśleć długoterminowo i nie oczekiwać natychmiastowych rezultatów. Budowanie biznesu nie odbywa się z dnia na dzień. Państwa sklep internetowy wykorzystuje najnowsze techniki w celu uzyskania optymalnych wyników w wyszukiwarkach. Zdobycie dobrych pozycji wymaga jednak czasu. Wiele sklepów internetowych odnosi prawdziwy sukces dopiero po 3 latach.

Następna strona: Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek

Starter wiki



Najczęściej zadawane pytania Kontact

Regulamin Polityka prywatności 2009 ‑ 2024 EasyWebshop