Ustawianie kosztów wysyłki
Istnieją różne sposoby dostarczania produktów do klientów. Państwa klienci mogą odebrać je sami, mogą Państwo dostarczyć produkty do swoich klientów lub skorzystać z usługi wysyłki lub dostawy.
Koszty wysyłki mogą być obliczane w cenach produktów, a także można ustawić oddzielne koszty wysyłki. Koszt wysyłki jest określany przez cztery parametry:
- Całkowita waga koszyka
- Kraj docelowy
- Miasto docelowe, prowincja lub region geograficzny
- Użyta metoda wysyłki lub usługa dostawy
Koszty wysyłki można ustawić w Ustawienia > Koszty wysyłki.
Jeśli Koszty wysyłki nie są wyświetlane w menu, proszę najpierw ustawić poziom doświadczenia użytkownika na Zaawansowany, w Ustawienia > Więcej opcji > Poziom doświadczenia użytkownika.
Dodawanie kosztów wysyłki
Proszę kliknąć przycisk Nowy koszt wysyłki, aby dodać nową regułę wysyłki. Można dodać wiele reguł wysyłki, z których każda ma zastosowanie do określonej metody wysyłki, klasy wagowej, kraju, regionu geograficznego lub miasta.
- Kraj
- Na całym świecie: koszt wysyłki dla wysyłki w dowolne miejsce na świecie (wysyłka międzynarodowa). Jeśli nie ma kosztu wysyłki na cały świat, klient może wybrać tylko jeden z dodanych krajów.
Kraj: koszt wysyłki dla wybranego kraju. - Kod pocztowy
- Można ustawić oddzielny koszt wysyłki dla miasta lub kodu pocztowego / pocztowego. Można to wykorzystać na przykład w celu zapewnienia niższych kosztów wysyłki dla klientów mieszkających w pobliżu. Można wprowadzić kod pocztowy lub nazwę miasta, ale zaleca się wprowadzenie kodu pocztowego, ponieważ jest mniej prawdopodobne, że zostanie on błędnie wprowadzony przez klientów.
Można użyć symbolu wieloznacznego * (gwiazdka) dla kodów pocztowych, miast lub prowincji, które zaczynają się lub kończą określonym wzorcem. Na przykład: 8* będzie miało zastosowanie do wszystkich kodów pocztowych zaczynających się od 8.To pole jest widoczne tylko wtedy, gdy dla kodu pocztowego dodano kraj. - Metoda wysyłki
- Proszę wybrać metodę wysyłki lub usługę dostawy. Mogą Państwo również dodać spersonalizowane metody wysyłki. Zaleca się dodanie metody wysyłki Odbiór w sklepie, która jest dostępna globalnie. W ten sposób Państwa klienci zawsze będą mogli złożyć zamówienie, nawet jeśli mieszkają w kraju, do którego nie wysyłają Państwo produktów.
- Komentarze
- Opcjonalny komentarz do metody wysyłki. Może to być na przykład lokalizacja punktu odbioru.
- Minimalna waga
- Minimalna waga dla kosztów wysyłki, wartość domyślna to 0. Można wybrać, czy waga ma być podawana w kilogramach czy w gramach Domyślnie wagi są wyświetlane w jednostce podstawowej SI Kilogram.
- Waga maksymalna
- Maksymalna waga dla kosztów wysyłki. Jeśli nie ma maksimum, można wpisać 100000, aby waga koszyka zawsze była niższa niż to maksimum (chyba że sprzedają Państwo góry, w którym to przypadku potrzebne będzie wyższe maksimum).
- Cena
- Cena lub opłata za koszt wysyłki w domyślnej walucie sklepu internetowego. Jeśli podatek VAT ma zastosowanie, ceny wysyłki powinny zawierać podatek VAT. Dla metody wysyłki Odbiór w sklepie zaleca się ustawienie ceny na 0.
Proszę kliknąć Zapisz, aby dodać regułę wysyłki. Proszę powtórzyć tę procedurę, aby dodać więcej metod wysyłki, lokalizacji i klas wagowych. Można użyć tych samych stawek co kurier lub zdefiniować własne stawki.
Gdy zasady wysyłki nakładają się na siebie (na przykład z powodu nakładających się wag), najniższy koszt wysyłki dla każdej metody wysyłki zostanie wyświetlony w Państwa sklepie.
Jeśli w zasadach wysyłki występują luki (na przykład niezdefiniowane wagi), koszty wysyłki nie będą wyświetlane w kasie. Klienci zawsze będą mogli złożyć zamówienie, nawet jeśli koszty wysyłki są skonfigurowane nieprawidłowo lub nie zostały zdefiniowane.
Mogą Państwo sprawdzić, czy koszty wysyłki działają zgodnie z oczekiwaniami, składając zamówienie testowe. Następnie można usunąć zamówienia testowe w Zarządzanie > Zamówienia.
Województwa i regiony
Można ustawić osobny koszt wysyłki dla województwa lub regionu. W aplikacji wstępnie zdefiniowano szereg regionów, dzięki czemu nie trzeba ręcznie wprowadzać wszystkich kodów pocztowych. Proszę wprowadzić następujące regiony dokładnie tak, jak są pokazane tutaj w polu Kod pocztowy.
Prowincje w Belgii
Brussels Hoofdstedelijk Gewest, Provincie Waals-Brabant, Provincie Vlaams-Brabant, Provincie Antwerpen, Provincie Limburg, Provincie Luik, Provincie Namen, Provincie Henegouwen, Provincie Luxemburg, Provincie West-Vlaanderen, Provincie Oost-Vlaanderen.
Departamenty we Francji
Ain, Aisne, Allier, Alpes-de-Haute-Provence, Hautes-Alpes, Alpes-Maritimes, Ardèche, Ardennes, Ariège, Aube, Aude, Aveyron, Bouches-du-Rhône, Calvados, Cantal, Charente, Charente-Maritime, Cher, Corrèze, Corse-du-Sud, Haute-Corse, Côte-d'Or, Côtes-d'Armor, Creuse, Dordogne, Doubs, Drôme, Eure, Eure-et-Loir, Finistère, Gard, Haute-Garonne, Gers, Gironde, Hérault, Ille-et-Vilaine, Indre, Indre-et-Loire, Isère, Jura, Landes, Loir-et-Cher, Loire, Haute-Loire, Loire-Atlantique, Loiret, Lot, Lot-et-Garonne, Lozère, Maine-et-Loire, Manche, Marne, Haute-Marne, Mayenne, Meurthe-et-Moselle, Meuse, Morbihan, Moselle, Nièvre, Nord, Oise, Orne, Pas-de-Calais, Puy-de-Dôme, Pyrénées-Atlantiques, Hautes-Pyrénées, Pyrénées-Orientales, Bas-Rhin, Haut-Rhin, Rhône, Lyon Metropolis, Haute-Saône, Saône-et-Loire, Sarthe, Savoie, Haute-Savoie, Paris, Seine-Maritime, Seine-et-Marne, Yvelines, Deux-Sèvres, Somme, Tarn, Tarn-et-Garonne, Var, Vaucluse, Vendée, Vienne, Haute-Vienne, Vosges, Yonne, Territoire de Belfort, Essonne, Hauts-de-Seine, Seine-Saint-Denis, Val-de-Marne, Val-d'Oise, Guadeloupe, Martinique, Guyane, La Réunion, Mayotte.
Regiony w Hiszpanii
Islas Baleares
Regiony w Holandii
Waddeneilanden
Proszę pamiętać, że można również użyć symboli wieloznacznych w polu kodu pocztowego w przypadku, gdy żądany region nie jest wstępnie zdefiniowany.
Edycja lub usunięcie kosztu wysyłki
Po dodaniu kosztów wysyłki wyświetli się lista wszystkich dodanych kosztów wysyłki.
Za pomocą ikon edycji i usuwania można zmienić koszty wysyłki lub je usunąć.
Podczas usuwania kraju z kosztów wysyłki, koszty wysyłki dla kodów pocztowych w tym kraju również zostaną usunięte.
Będą Państwo musieli potwierdzić, czy chcą usunąć koszt wysyłki. Nie można cofnąć usunięcia kosztu wysyłki. Będą Państwo musieli ponownie dodać koszt wysyłki.
Usługi dostawy
Mogą Państwo połączyć usługi dostawy ze swoim sklepem. Adres Państwa klientów zostanie wysłany do firmy kurierskiej, a paczka zostanie utworzona automatycznie. Niektóre usługi dostawy pozwalają Państwa klientom wybrać punkt odbioru na mapie.
- Proszę skonfigurować metody wysyłki i koszty wysyłki zgodnie z potrzebami
- Przejść do Ustawienia > Więcej opcji > Połączenia, aby wybrać Usługę dostawy
- Kliknij przycisk Dodaj i postępuj zgodnie z instrukcjami, aby się połączyć
Będą Państwo potrzebować konta w usłudze dostawy, aby otrzymać poświadczenia API, które pozwolą na połączenie Państwa sklepu internetowego z usługą dostawy. Usługi dostawy dostępne w Connections można połączyć w przyjazny dla użytkownika sposób. Zazwyczaj proces obejmuje tylko skopiowanie i wklejenie dwóch kluczy w celu zakończenia połączenia.
Wszystkie połączenia dla dostępnych usług dostarczania są udokumentowane na wiki:
Możliwe jest zlecenie programiście napisania dodatkowych połączeń dla usług dostawy na żądanie. Mogą Państwo skontaktować się z nami w celu uzyskania oferty cenowej.
Zniżki na darmową wysyłkę
Dzięki funkcji rabatów i dopłat mogą Państwo zaoferować darmową wysyłkę dla predefiniowanych warunków lub dla kombinacji warunków.
Kilka przykładów:
- Darmowa wysyłka, jeśli klient kupi 50 € lub więcej
- Darmowa wysyłka w Szwecji, jeśli klient kupi co najmniej 3 produkty
- Darmowa wysyłka dla klientów z grupy Klienci premium
Możliwe są również bardziej złożone struktury rabatów, ale zalecamy zachowanie ich prostoty, aby nie dezorientować klientów lub przypadkowo oferować bezpłatną wysyłkę.
Proszę nie dodawać więcej niż jednego rabatu na darmową wysyłkę. Jeśli reguły rabatowe będą zbyt złożone, w końcu zrobi się bałagan. Nasza pomoc techniczna nie będzie interweniować, jeśli niepożądane rabaty wystąpią, gdy połączonych zostanie więcej niż 3 reguły rabatowe.
Często zadawane pytania dotyczące wysyłki
- Otrzymałem zamówienie bez kosztów wysyłki
- Proszę upewnić się, że koszt wysyłki jest ustawiony dla całkowitej wagi koszyka. Na przykład: koszty wysyłki są ustawione od 1 kg do 5 kg. Ale dla zamówienia całkowita waga może wynosić 0,5 kg lub 15 kg. W takim przypadku Państwa klient nie zobaczy kosztów wysyłki. Proszę dodać koszt wysyłki od 0Kg do 1Kg i od 5Kg do 100000Kg.
- Mój klient nie może wybrać metody wysyłki
- Czasami przed wyświetleniem metody wysyłki muszą zostać spełnione określone warunki. Na przykład: klient musi najpierw wybrać kraj lub wprowadzić kod pocztowy, zanim aplikacja będzie mogła wyświetlić dostępne metody wysyłki dla tej lokalizacji.
- Otrzymałem zamówienie, ale koszty wysyłki zostały obliczone nieprawidłowo
- Zazwyczaj reguła kosztów wysyłki jest ustawiona nieprawidłowo. Proszę złożyć dokładnie takie samo zamówienie testowe w swoim sklepie i obserwować, jak obliczane są koszty wysyłki. Proszę sprawdzić w interfejsie zarządzania wysyłką, które ustawienie ma zastosowanie i poprawić je w razie potrzeby.
- W zarządzaniu wysyłką wyświetlany jest tekst: Brak kosztów wysyłki
- Jeśli w wagach wysyłkowych występują luki, zostanie wyświetlony komunikat ostrzegawczy Brak kosztów wysyłki. Dzieje się tak, ponieważ ta klasa wagowa nie ma reguły wysyłki. W takim przypadku klient może złożyć zamówienie bez kosztów wysyłki.Klienci zawsze będą mogli płynnie składać zamówienia; aplikacja nie zablokuje zamówienia w przypadku błędnej konfiguracji kosztów wysyłki.Łatwo to naprawić: proszę kliknąć ikonę Edytuj, aby dodać nowy koszt wysyłki dla tej klasy wagowej. Pola wagi w formularzu będą już ustawione na prawidłowe wartości.
Następna strona: Rabaty i dopłaty
- Wstęp
- Zarządzanie produktem
- Konfiguracja sklepu internetowego
- Ustawienia konta i sklepu
- Metody płatności i dostawcy usług płatniczych
- Faktury i warunki sprzedaży
- Ustawianie kosztów wysyłki
- Rabaty i dopłaty
- Rejestracja i transfer nazw domen
- Sklep wielojęzyczny
- Podłączanie do platform zewnętrznych
- Spersonalizowane adresy internetowe
- Zarządzanie wieloma sklepami internetowymi (Multishop)
- Automatyczne e-maile do klientów
- Projektowanie pięknej szaty graficznej
- Zarządzanie zamówieniami
- Marketing
- Moduły
- Kopie zapasowe i eksport danych
- Poczta elektroniczna i internetowa
- Konta administratorów
- Wysoka jakość zdjęć
- Uwierzytelnianie dwuskładnikowe
- Etykiety
- Meta tagi - weryfikacja strony internetowej
- Czat na żywo
- Pokaz slajdów
- Analiza odwiedzin - Google Analytics
- Filtry
- Punkt sprzedaży (POS)
- Pola formularzy
- Produkty cyfrowe lub wirtualne
- System rezerwacji Symcalia
- Księga gości
- Kontakt z działem pomocy technicznej