Aktualizacja API za 2 tygodnie
7 Maj 2025, 10:00
Za dwa tygodnie, w weekend 24 maja, wdrożymy nowe API EasyWebshop. Dla naszej mniej technicznej publiczności: API łączy Państwa sklep internetowy z zewnętrznymi platformami, takimi jak dostawcy płatności, usługi kurierskie i aplikacje biurowe. Umożliwia również tworzenie niestandardowych raportów, akceptowanie lub odrzucanie klientów w czasie rzeczywistym oraz synchronizację sprzedaży i zapasów z lokalnymi aplikacjami.
Dzięki zgodności z ogólnymi praktykami i standardami branżowymi tworzenie nowych połączeń API będzie znacznie łatwiejsze, być może przy pomocy kodu generowanego przez sztuczną inteligencję. Usuwa to poważną barierę finansową dla małych firm, które chcą samodzielnie budować niestandardowe połączenia.
Zatrudnienie doświadczonego programisty stron internetowych będzie nadal możliwe podczas Lata z projektowaniem stron internetowych, które będziemy organizować po raz trzeci, począwszy od 21 czerwca 2025 r.
Zmiany w API
Jeśli obecnie korzystają Państwo z API, konieczna będzie nieznaczna aktualizacja połączenia. Jeśli nie korzystają Państwo z API, mogą Państwo pominąć tę nużącą część techniczną.
- Uwierzytelnianie za pomocą tokenów
- Po wdrożeniu nowego API zaleca się utworzenie tokenu w ustawieniach API, skonfigurowanie uprawnień oraz zmianę metody nagłówka autoryzacji z „Basic” na „Bearer PAŃSTWA_TOKEN_API”. Uwierzytelnianie podstawowe (Basic) przy użyciu kont administratorów pozostanie funkcjonalne, ale zostanie wycofane do końca bieżącego roku. Uwierzytelnianie za pomocą adresu e-mail i hasła konta głównego nie będzie już możliwe.
- Domyślny format JSON
- Gdy obecne API zostało uruchomione w 2012 roku, format XML został wybrany jako domyślny. Nowe API będzie domyślnie używać formatu JSON, jednak nadal będzie można przełączyć się na XML, dodając ciąg zapytania „?format=xml” do adresu URL.
- Zgodność ze standardowymi schematami JSON-LD
- Produkty będą w miarę możliwości zgodne ze schematem schema.org/Product. Najważniejszą zmianą jest to, że „product_code” zmienia się na „productID”. Zamówienia będą zgodne ze schematem schema.org/Order. Tutaj najważniejszą zmianą jest to, że „order_code” zmienia się na „orderNumber”.
- Uproszczone punkty wejścia API
- Punkty wejścia takie jak „productlist” przestaną działać. Cztery prawidłowe punkty wejścia to: „category”, „product”, „customer” oraz „order”.
- Przesyłanie zdjęć produktów
- Nie będzie już osobnej metody przesyłania zdjęć. Uprościliśmy ten proces i umożliwiliśmy dołączanie zdjęć podczas dodawania i aktualizowania produktów.
- Nazwy kategorii oraz nazwy i opisy produktów
- Możliwe będzie dodawanie i aktualizowanie nazw kategorii oraz nazw i opisów produktów we wszystkich językach, nawet jeśli dany język nie jest aktywowany w sklepie internetowym.
- Struktura w API Push będzie nieznacznie zmodyfikowana
- API Push służy do wysyłania informacji o Klientach i Zamówieniach w czasie rzeczywistym. Struktura będzie lepiej zgodna ze schematami schema.org/Person oraz schema.org/Order.
- Lepsza dokumentacja tworzenia połączeń API
- Łączenie z dostawcami płatności, usługami kurierskimi i aplikacjami biurowymi będzie znacznie łatwiejsze. Nowa dokumentacja będzie zawierać obszerne przykłady szybkiego konfigurowania takich połączeń.
Nowe API zostanie w pełni udokumentowane na stronie dokumentacji API we wszystkich 20 językach. Nasz dział wsparcia będzie dostępny w weekend wdrożenia, aby szybko pomóc Państwu wprowadzić zmiany w istniejącej implementacji.
- Wstęp
- Zarządzanie produktem
- Konfiguracja sklepu internetowego
- Ustawienia konta i sklepu
- Metody płatności i dostawcy usług płatniczych
- Faktury i warunki sprzedaży
- Ustawianie kosztów wysyłki
- Rabaty i dopłaty
- Rejestracja i transfer nazw domen
- Sklep wielojęzyczny
- Podłączanie do platform zewnętrznych
- Spersonalizowane adresy internetowe
- Zarządzanie wieloma sklepami internetowymi (Multishop)
- Automatyczne e-maile do klientów
- Projektowanie pięknej szaty graficznej
- Zarządzanie zamówieniami
- Marketing
- Moduły
- Kopie zapasowe i eksport danych
- Poczta elektroniczna i internetowa
- Konta administratorów
- Wysoka jakość zdjęć
- Uwierzytelnianie dwuskładnikowe
- Etykiety
- Meta tagi - weryfikacja strony internetowej
- Czat na żywo
- Pokaz slajdów
- Analiza odwiedzin - Google Analytics
- Filtry
- Punkt sprzedaży (POS)
- Pola formularzy
- Produkty cyfrowe lub wirtualne
- System rezerwacji Symcalia
- Księga gości
- Kontakt z działem pomocy technicznej