Aktualizacja API za 2 tygodnie

7 Maj 2025, 10:00

Za dwa tygodnie, w weekend 24 maja, wdrożymy nowe API EasyWebshop. Dla naszej mniej technicznej publiczności: API łączy Państwa sklep internetowy z zewnętrznymi platformami, takimi jak dostawcy płatności, usługi kurierskie i aplikacje biurowe. Umożliwia również tworzenie niestandardowych raportów, akceptowanie lub odrzucanie klientów w czasie rzeczywistym oraz synchronizację sprzedaży i zapasów z lokalnymi aplikacjami.

Zdjęcie programistów

Dzięki zgodności z ogólnymi praktykami i standardami branżowymi tworzenie nowych połączeń API będzie znacznie łatwiejsze, być może przy pomocy kodu generowanego przez sztuczną inteligencję. Usuwa to poważną barierę finansową dla małych firm, które chcą samodzielnie budować niestandardowe połączenia.

Zatrudnienie doświadczonego programisty stron internetowych będzie nadal możliwe podczas Lata z projektowaniem stron internetowych, które będziemy organizować po raz trzeci, począwszy od 21 czerwca 2025 r.

Zmiany w API

Jeśli obecnie korzystają Państwo z API, konieczna będzie nieznaczna aktualizacja połączenia. Jeśli nie korzystają Państwo z API, mogą Państwo pominąć tę nużącą część techniczną.

Uprawnienia API

Uwierzytelnianie za pomocą tokenów
Po wdrożeniu nowego API zaleca się utworzenie tokenu w ustawieniach API, skonfigurowanie uprawnień oraz zmianę metody nagłówka autoryzacji z „Basic” na „Bearer PAŃSTWA_TOKEN_API”. Uwierzytelnianie podstawowe (Basic) przy użyciu kont administratorów pozostanie funkcjonalne, ale zostanie wycofane do końca bieżącego roku. Uwierzytelnianie za pomocą adresu e-mail i hasła konta głównego nie będzie już możliwe.
Domyślny format JSON
Gdy obecne API zostało uruchomione w 2012 roku, format XML został wybrany jako domyślny. Nowe API będzie domyślnie używać formatu JSON, jednak nadal będzie można przełączyć się na XML, dodając ciąg zapytania „?format=xml” do adresu URL.
Zgodność ze standardowymi schematami JSON-LD
Produkty będą w miarę możliwości zgodne ze schematem schema.org/Product. Najważniejszą zmianą jest to, że „product_code” zmienia się na „productID”. Zamówienia będą zgodne ze schematem schema.org/Order. Tutaj najważniejszą zmianą jest to, że „order_code” zmienia się na „orderNumber”.
Uproszczone punkty wejścia API
Punkty wejścia takie jak „productlist” przestaną działać. Cztery prawidłowe punkty wejścia to: „category”, „product”, „customer” oraz „order”.
Przesyłanie zdjęć produktów
Nie będzie już osobnej metody przesyłania zdjęć. Uprościliśmy ten proces i umożliwiliśmy dołączanie zdjęć podczas dodawania i aktualizowania produktów.
Nazwy kategorii oraz nazwy i opisy produktów
Możliwe będzie dodawanie i aktualizowanie nazw kategorii oraz nazw i opisów produktów we wszystkich językach, nawet jeśli dany język nie jest aktywowany w sklepie internetowym.
Struktura w API Push będzie nieznacznie zmodyfikowana
API Push służy do wysyłania informacji o Klientach i Zamówieniach w czasie rzeczywistym. Struktura będzie lepiej zgodna ze schematami schema.org/Person oraz schema.org/Order.
Lepsza dokumentacja tworzenia połączeń API
Łączenie z dostawcami płatności, usługami kurierskimi i aplikacjami biurowymi będzie znacznie łatwiejsze. Nowa dokumentacja będzie zawierać obszerne przykłady szybkiego konfigurowania takich połączeń.

Nowe API zostanie w pełni udokumentowane na stronie dokumentacji API we wszystkich 20 językach. Nasz dział wsparcia będzie dostępny w weekend wdrożenia, aby szybko pomóc Państwu wprowadzić zmiany w istniejącej implementacji.


Najnowsze wiadomości



Najczęściej zadawane pytania Kontact

Ta strona internetowa nie używa plików cookie do śledzenia ani nie sprzedaje danych osobowych.RegulaminPolityka prywatności 2009 ‑ 2025 EasyWebshop